fbpx
YRITYSLAHJOITUS

Lahjoita lapselle joululahjaksi apua

Varmista, ettei lapsen hätä jää joulunakaan näkymättömäksi. Lapsen elämä ei odota.

Lahjoita

Lasten matalan kynnyksen hätäpalvelumme Apuu-chat on kohdannut jo yhteensä 100 000 lasta huolen tai hädän tilanteessa.

Chatissa SOS-Lapsikylän lastensuojelun ammattilaiset ja koulutetut vapaaehtoiset vastaavat lasten yhteydenottoihin joka päivä klo 9–22 osoitteessa apuu.fi.

Tänä vuonna useampi kuin 100 lasta päivittäin löytää avun kauttamme. Avunpyyntöjä saapuu chattiin kuitenkin päivässä  enemmän kuin ehdimme käsittelemään.

Olemme kestämättömässä tilanteessa, yhä lähes kolmannes yhteyttä ottavista lapsista päivittäin jää ilman apua.

Tavoitteenamme on varmistaa, ettei yksikään lapsi jäisi yksin hädän hetkellä. Apuu-chat päivystää, sillä yhdenkään lapsen elämä ei odota!

 
Tee yrityksenne joululahjoitus nyt ja auta meitä varmistamaan, että jokaisen lapsen hätä tulee kuulluksi.

Lahjoittamalla esim. 5 000 € mahdollistatte keskusteluapua 500 lapselle. Kuinka montaa lasta yrityksenne voisi auttaa tänä jouluna? 
 
Haluatko tehdä lahjoituksen yksityishenkilönä? Vieraile joululahjoitussivullamme.

Lasten hätä on tämän näköinen

150 000 yhteyden­ottoa

Vuodesta 2020 alkaen Apuu-chattiin on tullut yhteensä 150 000 yhteydenottoa lapsilta ja nuorilta. Vuoden 2022 aikana tuli 60 000 yhteydenottoa.

18 soittoa hätänumeroon viikossa

Tänä vuonna olemme joutuneet soittamaan hätänumeroon, poliisille tai lastensuojeluun yli 18 kertaa joka viikko akuutissa hätätilanteessa.

yli 100 lasta

Joka päivä yli 100 lasta pyytää apua Apuu-chatista. Yli 40 lasta jää ilman apua, koska emme pysty vastaamaan kaikkiin yhteydenottoihin

Kiitos tuestanne joulun yrityslahjoittajat
Oy Karl Fazer Ab Dr.Oetker Suomi Oy IKEA Suomi Oy Paulig Oy Finib Oy DNA Oyj Stadium Oy Oy Linde Gas Ab Fiskars Group Mandatum Henkivakuutusyhtiö Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen Tammer Brands Oy Carnegie Investment Bank Ab Azets Finland Holding Ab Auris Energia Oy KPMG Oy Ab Oriflame Oy Skanska Oy Netum Group Oyj Vahasilta Oy Delete Finland Oy FSM Oy Fonel Security Marketing Gerflor Oy Sector Alarm Oy Hewaco Oy Nostopalvelu Simola Oy STH-Service Oy Asianajotoimisto White & Case Oy Sähkölehto Oy Proviter Oy Norelco Oy UTU Oy Oy Konwell Ab Bristol-Myers Squibb Finland AB Kemiön apteekki WDFG Helsinki Oy Mondi Powerflute Oy OTC-sijoitus Oy Indutrade Oy Black Bruin Oy KPMG Ay Ob ILP-Group Logistics Rakennusliike Lapti Oy Quant Finland Oy EA-Rakennuttajat Oy Aarre M. Mattisen säätiö Mustankorkea Oy Sovellin Oy Asfaltti Kymppi Oy Saipu-STT Proha Oy Keski-Uudenmaan Ilmastointi Oy Toolx Oy Hill and Knowlton Finland Oy Fellowmind Finland Oy Ab Norelco Oy Berggen Oy Swagelok Helsinki Oy Terveyden Tuottajat Oy Proha Oy Ammattiliitto PRO Värväämö Group Oy Työeläkevakuuttajat TELA Kruunu Herkku Oy Orion Oyj Lääketeollisuus ry Balandor Oy Teknorakennus Oy Atostek Oy Multitude SE Kaito Insight Oy IP-Partners Oy Pekka Iho Oy K-Supermarket Mankkaa Auto Rent Oy Joen Tikkituote Oy SSP-Finland Oy Valmennustrio Oy

Esimerkkejä lahjoitussummista

lahjapaketti 1

Lahjoita 1 000-4 999 €

– Annat keskusteluapua vähintään 100 lapselle

Saat lisäksi

  • jouluviestintäpaketin, jonka avulla voit helposti viestiä lahjoituksestasi sekä
  • yrityksesi nimen sivuillemme vuoden 2023 aikana lahjoittaneiden listaan
lahjapaketti 2

Lahjoita 5 000-9 999 €

– Annat keskusteluapua 500-999 lapselle

Saat lisäksi

  • jouluviestintäpaketin, jonka avulla voit helposti viestiä lahjoituksestasi,
  • yrityksesi nimen näkyviin sivuillamme ja kiitos-nauhassa
  • yrityksesi nimen kiitos osioon joulun alla, jossa kiitämme 2023 lahjoittaneita
  • yrityksesi nimen mukaan kiitos-postauksiimme somessa ennen joulua.

 

 

lahjapaketti 3

Lahjoita 10 000 € tai yli

– Annat keskusteluapua yli 1000 lapselle

Saat lisäksi

  • jouluviestintäpaketin, jonka avulla voit helposti viestiä lahjoituksestasi,
  • yrityksesi nimen näkyviin sivuillamme ja kiitos-nauhassa,
  • yrityksesi nimen mukaan kiitos-postauksiimme somessa ennen joulua
  • yrityksellesi logonäkyvyyttä sivuillamme sekä
  • yhdessä suunniteltua, toiveidenne mukaista viestintää sekä halutessanne SOS-Lapsikylän logo käyttöönne joulun ajan viestintään.
punapaitainen lapsi pitelee kännykkää katsoen vakavasti kohti

Lahjoitustavat

Lahjoitus suoraan oheisella lomakkeella

Verkkolasku
Tilaa verkkolasku lähettämällä yrityksesi verkkolaskutustiedot ja summa osoitteeseen
yritykset@sos-lapsikyla.fi.

Lahjoitus tilille
SOS-lapsikyläsäätiö:
FI 27 2386 1800 0100 66
Viite: 20792

Lisätietoja lahjoittamisesta sekä muut kysymykset;
yritykset(at)sos-lapsikyla.fi

Mihin joulukampanjamme tuotot ohjautuvat?

  • Katamme Apuu-chatin toimintakuluja
  • Kehitämme -ja tutkimme palvelumme vaikuttavuutta
  • Koulutamme lisää päivystäjiä, vapaaehtoisia sekä palkkaamme asiantuntijoita
  • Työskentelemme lisätäksemme palvelun näkyvyyttä apua tarvitseville lapsille


SOS-Lapsikylän varainhankinnan kustannukset ovat aina maksimissaan 25 % kampanjatuotoista.
Kampanjasta ylijääneet varat kohdennamme aina siihen lapsia ja perheitä tukevaan ehkäisevään toimintaamme, missä on suurin tarve.

”Kiitos tämä helpotti ja tiedän että ruudun toisella puolella on ihana sydämellinen ihminen.”
Apuu-chatin käyttäjä
Pieni tyttö istuu pöydän ääressä puhelimen kanssa.

Digitaalinen tuki rohkaisee lasta puhumaan, jotta oikea tapa auttaa löytyy

Kun tilanne on erityisen haastava, voi turvallista aikuista olla helpompi lähestyä digialustalla.

Apuu-chat on suunniteltu siten, että pienikin lapsi osaisi liittyä keskusteluun ja voi ymmärtää henkilöllisyytensä sekä antamiensa tietojen olevan turvattu vaitiolovelvollisuuden nojalla. Digiauttamisen etu on mahdollisuus tavoittaa lapsi nopeasti, tilanteensa keskellä. Anonymiteetti edesauttaa sitä että lapsi kokee voivansa kertoa vapaasti mistä tahansa huolta tai turvattomuutta herättävästä asiasta. Etenkin vakavasti uhattua lasta usein tarvitsee rohkaista kertomaan tilanteestaan. Useampi yhteyttä ottanut lapsi on myös tuonut esiin, että lähiaikuista ei ole haluttu kuormittaa.

Jokaisen lapsen yhteydenotto on kiireellinen, silti, etenkin haavoittuvimmassa asemassa olevat lapset ovat erityinen kohderyhmä palvelussamme. Päivystäjämme ottavat yhteyttä hätäkeskukseen, poliisiin tai lastensuojeluun kun lapsen yhteydenotossa esiintyy esimerkiksi perheväkivaltaan, laiminlyöntiin tai itsetuhoisuuteen viittaavaa sisältöä. Kiusaamiseen liittyvissä yhteydenotoissa lasta autetaan ottamalla yhteys koulun oppilashuoltoon.

Tänä vuonna useampi kuin kaksi yhteydenottoa päivässä johtaa jatkotoimiin.

Apuu-chatin aiempiin toimintavuosiin verrattain juuri jatkotoimenpiteisiin johtaneiden yhteydenottojen osuus yhteydenotoissa on kasvanut. Toisaalta se kertoo, että yhä useampi lapsi erityisesti heikossa asemassa löytää palveluumme. Toisaalta se on viesti siitä, että lasten hätä on syventynyt.

”Vaikka asiaa ei uutisissa aina näekään, on lasten ja nuorten pahoinvointi käsittämättömän suuri tällä hetkellä.”

Lue millaista lasten auttaminen on Apuu-chat päivystäjämme Sannan näkökulmasta

Lasten yhteydenotoissa yleistyvänä teemana on mielen hyvinvoinnin haasteet

Tarkasteltaessa yhteydenottoja, suurin yksittäinen syy ottaa yhteyttä Apuu-chattiin on koettu ahdistus. Apuu-chatissa lapsi voi matalalla kynnyksellä kertoa tuntemuksestaan, ja pahalle ololle tai ahdistukselle voidaan luotettavan aikuisen kanssa yhdessä selvittää syy. Kun puhe on arjessa selviytymisen haasteista, viestii se erityisesti lapsen mahdollisesta palveluntarpeesta – siksi kuuntelun ohella myös puuttuminen ja palvelunohjaus on keskeinen osa auttamistyötämme Apuu-chatissa. Tuemme lasta löytämään oikean palvelun, lapsen terveyden ollessa uhattu viemme viestiä eteenpäin kouluterveydenhuoltoon, viimekädessä koulutettu päivystäjä soittaa paikalle ambulanssin tai poliisin.
Apuu-chatissa lapset ovat halunneet kertoa pelostaan. Ajankohtaisaiheet kuten sota, myrskyt tai uutisoitu väkivalta ovat yksi yhä yleisemmin esiintyvä aihe lasten yhteydenotoissa. Lasten kanssa käydyistä keskusteluista on usein käynyt ilmi, että lähiaikuista olla haluttu kuormittaa aiheella. Silloin chatissa aiheen purkaminen on tuntunut luontevammalta. Yhä useammassa yhteydenotossa lapsi kertoo kohtaamastaan kiusaamisesta, kokemuksesta ulkopuolelle jäämisestä tai vähättelevästä puheesta. Tuemme lasta kiusaamistilanteessa olemalla yhteydessä koulun oppilashuoltoon.

Koska loma-aikoina ja juhlapyhinä itsensä turvattomaksi tai uhatuksi tuntevien lasten määrä kasvaa, SOS-Lapsikylän Apuu-chat päivystää vuoden joka ikisenä päivä, myös jouluaattona.

Yrityksenne tukea tarvitaan!

Varmista, ettei lapsen hätä jää joulunakaan näkymättömäksi.

Lahjoita lapselle joululahjaksi apua.

Kuulumisia yritysyhteistyöstä