Tue lasten ja perheiden hyväksi tehtävää työtä

Kiinnostaako yritysyhteistyö?

Ota meihin yhteyttä!

Annemi Usva-Vänttinen, yritysyhteistyöpäällikkö 
p. 040 046 5020
annemi.usva-vanttinen(at)sos-lapsikyla.fi
yritysvarainhankinta(at)sos-lapsikyla.fi

Kiinnostus DNA:n ja SOS-Lapsikylän satupodcastia kohtaan ylitti odotukset

– Nyt tulee monikulttuurinen joulupukki.


Nellin ja Vihreän ketun jouluisen satuseikkailun teemoja ovat rohkeus, kansainvälisyys ja suvaitsevaisuus. 

DNA:n yhteistyössä SOS-Lapsikylän kanssa toteuttama Satuillaan-podcast keräsi kuluneen syksyn aikana yhteensä jopa 23 000 kuuntelukertaa. Luku on erinomainen verrattuna tyypilliseen suomalaiseen podcastiin, joka saa yleensä noin muutama tuhat kuuntelua.

Mielenkiinnosta satuja kohtaan kertoi myös, että yli 80 prosenttia kuuntelijoista oli kuunnellut Nellin ja Vihreän ketun tarinat alusta loppuun asti.

”Tuloksista voitiin nähdä kaksi kuuntelupiikkiä: iltapäivällä koulun jälkeen kello 15 ja illalla nukkumaanmenoaikaan kello 20. Tämä vahvistaa, että sadut ovat tavoittaneet kohderyhmänsä”, kommentoi DNA:n yritysvastuupäällikkö Hanna Haapakoski.

Satuillaan-kampanjan modernisoiduissa klassikkosadussa seikkailevat Nelli ja Vihreä kettu, jotka hurmasivat rohkeilla teoillaan tiensä kuuntelijoiden sydämiin.

Kahdeksan sadun sarja päättyi syyskuussa, mutta kuuntelumäärät ovat jatkaneet kasvua, ja uusiin kuunteluennätyksiin ylletään edelleen lähes joka viikko.

”Olemme erittäin iloisia satujen vastaanotosta. Huimat kuuntelukerrat osoittavat, että saduilla ja satupodcasteilla on oma yleisönsä nykypäivän hektisessä menossa”, kertoo SOS-Lapsikylän kehitysjohtaja Kati Palsanen.

Menestyksen ansiosta DNA ja SOS-Lapsikylä jatkavat satupodcastia jouluteemalla

Joulun alla julkaistaan kaksi täysin uutta satua, joissa Nelli ja Vihreä kettu seikkailevat jouluisissa tunnelmissa. Sadut on kirjoittanut Nora Surojegin, joka vastasi myös aikaisempien satujen modernisoinnista.

Joulusatujen teemana on modernisoitujen satujen tapaan rohkeus, mutta mukaan on nostettu myös kansainvälisyyttä ja suvaitsevaisuutta joulun keskellä.

Ensimmäisessä sadussa päähenkilöt löytävät itsensä joulun ajan kiireiden keskeltä ja pohtivat vastausta kysymykseen mikä tekee joulun. Toisessa sadussa Nelli ja Vihreä kettu lähtevät matkalle tutustumaan monikulttuurisiin joulupukkeihin. Ensin he tapaavat Father Christmasin, joka johdattaa heidät Hollantiin Sinterklaasin luokse ja lopulta he tutustuvat myös Pakkasukkoon.

”Yksi joulun syvimmistä arvoista on yhdessä oleminen ja joulusatujen kautta haluamme vahvistaa sitä ja projektimme tavoitetta. Joulun aikaan sadut ja niiden merkitykset tuntuvat vain kasvavan ja tähän myös me haluamme tarttua”, Haapakoski kuvailee.

Sadut julkaistaan 10. ja 20. päivä joulukuuta digitaalisessa muodossa sekä podcasteina että tekstiversioina.

”Satujen kanssa on perheiden hyvä valmistautua joulun viettoon ja virittäytyä tunnelmaan, vaikka automatkalla”, lisää Haapakoski.

Sadut tulevat kuunneltaviksi Spotifyhin, Suplaan, Storytelliin ja Apple Podcastiin. Satujen tekstiversiot julkaistaan kampanjasivulla: www.dna.fi/satuillaan.

Lisätietoja medialle:

yritysvastuupäällikkö Hanna Haapakoski, DNA Oyj, puh. 044 044 5206, hanna.haapakoski@dna.fi

kehitysjohtaja Kati Palsanen, SOS-Lapsikylä, puh. 040 825 1620, kati.palsanen@sos-lapsikyla.fi

DNA:n viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi

DNA on toiminut SOS-Lapsikylän pääyhteistyökumppanina vuodesta 2011. Yhteistyö mahdollistaa esimerkiksi sen, että monille Suomessa kaikkein heikoimmassa asemassa oleville lapsille ja nuorille pystytään hankkimaan nykyaikaiset älylaitteet. Lisäksi DNA:n hyväntekeväisyyskumppaneita ovat myös HelsinkiMissio ja Hope ry. Päätavoitteena kaikissa kumppanuuksissa on digitaalisen yhdenvertaisuuden edistäminen.