Anni Romu kehittämään SOS-Lapsikylän viestintää ja markkinointia

21.4.2022
Uutiset
lyhythiuksinen nainen

FM Anni Romu on nimitetty SOS-lapsikyläsäätiön viestintä- ja markkinointijohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi 4.5.2022 alkaen.

Tehtävässään Anni on vastuussa SOS-Lapsikylän brändin ja palveluliiketoimintaa tukevan markkinoinnin sekä ulkoisen ja sisäisen viestinnän johtamisesta. Hän työskentelee tiiviissä yhteistyössä HR:n kanssa organisaatiokulttuurin ja työnantajakuvan kehittämiseksi.

Annilla on 20 vuoden kokemus monipuolisista viestinnän tehtävistä. Hän siirtyy SOS-Lapsikylään Milttonilta, jossa hän on vanhempana viestintäkonsulttina auttanut eri toimialojen asiakkaitaan viestinnän ja markkinointiviestinnän tarpeissa. Aiemmin hän työskenteli 10 vuotta Terveystalossa viestinnän ja markkinointiviestinnän asiantuntija- ja johtotehtävissä sekä rakennusyhtiö Lemminkäisen konserniviestinnässä ja konsulttina viestintätoimistossa.

”Viime vuodet ovat tuoneet elämäämme epävakautta ja monenlaista huolta. Siksi tuntuu erityisen merkitykselliseltä tarttua toimeen lasten ja nuorten hyvinvoinnin puolesta. Minua puhuttelee SOS-Lapsikylän kunnianhimoinen työ palveluiden laadun ja vaikuttavuuden eteen: toiminnan ytimessä on lapsen paras ja tuloksia seurataan tiiviisti. Ihmiset ovat sydäntäni lähellä, joten odotankin, että pääsen tuomaan panokseni SOS-Lapsikylän organisaatiokulttuurin ja työyhteisön hyvinvoinnin kehittämiseen ja varmistamaan vetovoimaa alan houkuttelevimpana työpaikkana ja kumppanina”, Anni sanoo.

SOS-Lapsikylän toimitusjohtaja Mikaela Westergård kertoo, että SOS-Lapsikylän tuore lapsikeskeinen kasvustrategia kohdistuu entistä vahvemmin vaikuttavien palvelujen kehittämiseen sekä ehkäisevän työn että palveluliiketoiminnan puolella. SOS-Lapsikylän toiminta on kasvanut viimeisen kolmen vuoden aikana voimakkaasti ja SOS-Lapsikylä on auttanut eri palveluillaan yhä useampaa lasta.

”Palveluliiketoiminnassa suuri sote-uudistus haastaa palvelutuottajia ja kilpailu kiristyy sosiaalipalvelutuottajien keskuudessa. Tässä muutoksessa on entistä tärkeämpää vahvistaa viestintä- ja markkinointiosaamista, jotta SOS-Lapsikylän vaikuttavat lastensuojelupalvelut saadaan laajaan tietoisuuteen”, Mikaela sanoo.

Toivotamme Annin tervetulleeksi osaavaan joukkoomme tekemään merkityksellistä työtä.

Artikkelikuva: Aki Rask