Nestekaasua ostamalla tuet lasten ja nuorten hyvinvointia – viime vuoden kampanjasta ennätyssuuri 23 000 euron lahjoituspotti SOS-Lapsikylälle

27.4.2021
Uutiset

Oy Linde Gas Ab (ent. AGA) on tukenut SOS-Lapsikylän toimintaa jo vuosien ajan. Viime vuoden nestekaasumyynnistä kertyi komeat 23 000 euroa lasten ja nuorten hyväksi. Kampanja jatkuu myös tänä vuonna.

Pandemiavuonna grillattiin ennätyspaljon

Vuoden 2020 nestekaasukampanja tuotti tähänastisen yhteistyön suurimman lahjoituspotin 23 000 euroa. Aiempina vuosina summat ovat pyörineet 10 000 euron molemmin puolin. ”Kasvaneen lahjoitussumman taustalla on useita syitä”, kertoo Linden nestekaasumyynnistä vastaava Johan Ginman.

”Pandemiavuonna ihmiset viettivät paljon aikaa kotona, mikä näkyi grillauskaasujen kasvaneena kysyntänä. Pidensimme myös lahjoituskampanjan kestoa aiemmista kesäkausista koko vuoden mittaiseksi, jolloin myös kuumimman grillauskauden ulkopuolella myyty nestekaasu kerrytti lahjoituspottia. Lisäksi markkinoimme uusia nestekaasuautomaatteja suuremmalla tukisummalla, eli jokainen AGA-nestekaasuautomaatista ostettu kaasu toi isomman lahjoituksen lasten ja nuorten hyväksi”, Ginman sanoo.

Kampanjatuotolla apua kotonaan turvattomuutta kokeville lapsille

”Olemme todella kiitollisia Lindelle ja kaikille grillaajille suuresta avusta erityisesti nyt poikkeusolojen aikaan. Tiiviillä kotioloissa olemisella on ollut myös kääntöpuolensa, ja kaikki lapset eivät ole saaneet kotoaan riittävästi tukea ahdistukseensa. Linden avulla vahvistamme koronan myötä perustamaamme Apuu-chatia, jonka kautta kotona turvattomaksi itsensä tuntevat lapset saavat luotettavan aikuisen apua” kertoo SOS-Lapsikylän yritysyhteistyöpäällikkö Annemi Usva-Vänttinen.

Vuoden 2021 kampanjassa mukana yli 2 000 myyntipistettä

Vuoden 2021 kampanja käsittää viime vuoden tapaan koko vuoden nestekaasumyynnin. Kampanjaan sisältyvät kaikki AGA-komposiittipulloissa tehdyt nestekaasuostokset kaikissa AGA-nestekaasua myyvissä myyntipisteissä, joita on Suomessa jo yli 2 000 Linden ostettua alkuvuodesta Nesteen pullokaasuliiketoiminnan. Kampanjassa ovat mukana myös AGA-nestekaasuautomaatit.

”Meistä on yrityksenä hienoa olla mukana tukemassa tärkeää työtä, jota SOS-Lapsikylässä tehdään. Lasten ja nuorten hyvinvoinnin edistäminen on panostamista tulevaisuuteen, ja tässä haluamme olla mukana myös tulevina vuosina”, Ginman kertoo.